onsdag den 8. februar 2012

Rivende udvikling :-)


Sættekassen er hængt op over Anna Mys seng
:-)
Forøvrigt sover Anna My ikke længere i sin  lift :-)
Man er vel blevet en stor pige nu !!!
:-)


Moren har købt sig denne fantastikse bog :-)
Den beskriver de tigerspring, som børn gennemlever i den første tid af deres liv.
Jeg læser i den i håb om, at komme til forstå Anna My bedre i hendes udvikling.
Jeg forestille mig, at vi bedre kan hjælpe hende igennem de svære perioder, hvis vi har en viden om, hvad der sker inden i hende.

Indtil videre kan jeg varmt anbefale bogen.
Den beskriver de særlige tegn, der fortæller os at Anna My er ved, at gøre et betydningsfuldt spring fremad i sin udvikling. Den beskriver, hvordan vi som hendes forældre, kan lære at udnytte disse spring ved, at lege de rigtige lege og købe det legetøj, som passer ind den nye verden hun lander i efter disse tigerspring.
Bogen rammer så præcist, at vi faktisk kan sætte fluevinger ved hvilke nye ting hun kan, i de forskellige perioder.
Når jeg læser, hvordan hendes verden kan ændre sig på blot en nat, kan jeg godt forstå, at hun kan græde uden nogen synlig grund, at hun er bange for fremmede, at hun sover uroligt i den efterfølgende tid og at hun klamre sig til mig, fordi jeg er det velkendte og det faste holdepunkt der er tilbage, fra den gamle verden.
Jeg vil håbe, at alle nybagte forældre vil læse denne bog.
Den vil give både dem og barnet et forspring
:-)  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar