tirsdag den 6. marts 2012

Hverdagsliv på barsel :-)


Forår, forår og foråååår
:-)
Hvor er du skøn
:-)
Alting bliver grønnere, dagene længere og sindet lysere
:-)
Datoen hedder i dag den 6. marts 2012
Anna My er allerede nærmest 3½ månede.
Lige pludselig er det den 29. oktober og arbejdeslivet kalder atter engang.
Jeg kunne være på barsel hele tiden, hvis det stod til mig.
Nyder hvert sekund og elsker hverdagens trumme rum - tænk at få penge for at passe sit eget barn !!
Det er da luksus i første klasse.
Jeg gjorde det meget gerne gratis,
men huslejen betaler jo ikke sig selv og penge skal der til, for at leve godt.
He.. nu lyder det somom at jeg har en himmelhøj månedsløn... og det kan jeg vist IKKE prale af.
Vi har prioteret her hjemme, at 30 timer er godt til mig,
så Anna My ikke skal have lange institutionsdage, når den skrækkelige tid kommer
:-((
Så må der spares andre steder og det er vi begge mere end villige til.
For at vende tilbage til det med hverdagen.
Ja, så elsker jeg bare vores hverdag.
Jeg holder af trygheden og forudsigligheden i den.
Vi lever nok også meget struktureret her hjemme.
Tror vores planlægning, er meget præget af
den socialpædagogiske baggrund, som vi begge to har.
Længe leve vores tavle i køkkenet
:-) hehe... :-)


Senere i dag skal Anna My og jeg i mødregruppen.
Sjovt nok går snakken i tiden meget på det med karriere og karrierevalg.
Det er sjovt at høre, hvor forskellige indstillinger vi har.
Men i bund og grund tror jeg vi er enige.
Der imod synes jeg ofte jeg støder på kvinder, som ikke er parate til, at sætte sig selv lidt på standby for deres børns skyld.
Der sidder nogle karrierekvinder derude, som ikke er parate til at sætte tempoet lidt ned.
Den indstilling må de gerne have, men det er ikke mig !
Nu skal det ikke lyder somom, at jeg går ind for den gammeldags kønsopdeling.
For det gør jeg ikke, men jeg har bare set nok børn, som sidder og kigger langt efter sine forældre kl 17:05, hvor daginstitutionen ER lukket.
Fordi det er så vigtigt både, at have børn og en succesfuld karriere.
Den vogn er jeg hoppet af for en stund.. men det har heller ikke været et let valg.
Eller det var det egentlig, da Anna My først var hos os.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar