mandag den 16. juli 2012

Guld i haven :-)


Jeg har i dag plukket solbærene i haven.
Hvilken glæde og tilfredsstillelse, at kunne gå ud i sin egen haven og plukke, lave marmelade og nyde det bagefter.
Det er livskvalitet i min verden.
:-)


Opskriften er lige ud af landevejen
:-)
1 kg. Solbær.
800 g. Sukker.
4 dl. Vand.
3 tsk. Rød Melatin.
Og.... lidt vanillesukker.

Buskene er groet en del sammen i år.
Tror ikke den ældre dame vi har købt huset af, har haft overskud til den kæmpe have, hvilket er helt forståeligt.
Det var derfor lidt svært, at komme til at plukke bærene i år.
Tror heller ikke at de har fået den luft de skulle have. Der er nemlig ikke særlig mange bær på grenene.
Men.. næste år er jeg sikker på min skatling har ordnet det lille problem.
Rasmus er i hvert fald i fuld gang med at få styr på det hele.
Det er en meget stor opgave, men han elsker det.
:-)


Hindbærbuskene er et stort virvar.
De står i en stor pærevælling og jeg kan slet ikke nå de inderste.
Jeg fandt dog nogle stykker til Anna Mys ymer i eftermiddag
:-)


Roserne er begyndt at spring ud overalt i haven.
Det er så fint.
Elsker vores nye kæmpe have
:-)
God dag til alle
:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar